tirsdag 6. september 2011

Flere dekadente drømmer - bartraller og low ball glass

I mitt ideelle liv vil jeg - etter å ha tilbragt en smålat formiddag i chaise longue'n min med en god bok - servere coctails til folk jeg liker ved hjelp av bartrallen min:

Foto: Apartment Therapy



Jeg liker den klassiske utgaven over her - selv om glass hyller nok kan by på flere støv- og vaskeutfordringer enn jeg er kvinne for. Dessuten koster en slik opp i mot 3 000 kroner, noe jeg syns blir vel mye for et ikke akkurat veldig nødvendig eller praktisk møbel. Så da kan en kanskje heller gå for en veldig billig variant (225 blanke norske kroner) fra Ikea:

Foto: Ikea



Blir denne fyllt med fine flasker og glass kan nok den være et godt alternativ den også - selv om den ikke er like blank og skinnende.

En annen barløsning er Verner Pantons Bar Boy som også er veldig fristende, selv om jeg ikke kan komme rullende inn med den:

Foto: Verpan




Fordelen med Bar Boy er selvsagt at den er diskret og holder flasker og glass støvfrie.

Når en slik minibarløsning er på plass må jeg investere i coctail glass med klasse: Nemlig såkalte "Low ball" glass som er perfekte til å drikke whisky av (og ja - det er den samme typen glass Don Draper drikker av dagen lang på kontoret):

Foto: Etsy


Slike glass finner man ganske ofte på både Etsy og på Ebay for en relativt rimelig penge. Og ingenting lukter "coctail hour" mer enn slike.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Hybelkaniner Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger