onsdag 7. september 2011

Paul Smiths fantastiske kontor

Når man egentlig skulle vært til sengs for lengst dukke det alltid opp de mest fantastiske ting på tv. Det skjer aldri tidlig på kvelden. Det må nok tilskrives verdens mest grunnleggende ondskap som handler om at du aldri, aldri skal få nok søvn.

Men jeg skal ikke skrive om søvnmangel, tv-kanalenes elendige programskjemaer eller manglende selvkontroll. Jeg skal snakke om Paul Smiths kontorinnredning. Han dukket nemlig opp i et portrettprogram på svensk tv sent en kveld her forleden og jeg likte det jeg så veldig godt.

Foto: The Guardian
Kanskje ikke overraskende liker jeg den enorme mengden bøker som omgir det kreative teamet til Paul Smith. Dessuten den relativt eksentriske blandingen av "dekor" i form av sykkel, miniatyrer, assortert kunst, globuser og en enorm mengde bisart leketøy. Det er litt smårotete og lite strømlinjeformet på alle vis. Sånt ligger mitt hjerte nært. Heldigvis for Paul Smith tjener han antageligvis nok til å slippe tørke støv selv. Som en innehaver av en langt mindre leketøysamling vet jeg at det er et sant helvete å tørke støv av alle de bittesmå detaljene og krokene på den slags.

Foto: Ounodesign
Foto: Dezeen
Det er en morsom historie bak alle disse underlige lekene. De sendes nemlig til designeren fra fans over hele verden. Paul Smith blogger av og til med barnlig glede om disse skattene han mottar.

Jeg liker dessuten at mannen ser ut til å foretrekke flat struktur. Han har riktignok sin egen pult, som du ser i bakgrunnen på bildet under. Men designteamet hans sitter rundt det store bordet i samme rom som ham:

Foto: nicolemariella

1 kommentarer:

Marina Rullegardina sa...

gud som jeg har savnet deg, fine, flinke, kloke du.

Klem fra Utskremt medarbeider i det høye Nord:)
(Emil og Josefine hilser helt sikkert også)

Legg inn en kommentar

 

Hybelkaniner Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger