torsdag 18. august 2011

Det finnes for mange interiørblogger i verden

Derfor starter jeg en ny. Fordi problemet ikke egentlig er at det er for mange av dem, men at de er så dørgende kjedelige.

Men jeg kan - med hånden på hjertet - garantere at den ikke kommer til å inneholde bilder av det perfekte, hvite hjemmet mitt, ingen pene barn som lager cupcakes eller makroner eller crappy håndarbeidsprosjekter. Jeg håper den skal inneholde noe annet enn det jeg vanligvis finner i norske interiørblogger. (Og med ett ble dette ambisiøst - og bare tiden kan vise om jeg overhode er i stand til å gjennomføre det). Ett enslig innlegg skaper ingen blogg.

Hjemmet mitt glitrer ikke overhode. Jeg eier den minst fotogene hunden i verden og bor sammen med en datter som ikke for alt i verden vil smile pent inn i kamera mens vi limer vatrede etiketter på det hjemmelagde plommesyltetøyet vårt.

Jeg bor ikke i hus med hage. Jeg bor i en altfor liten leilighet med altfor mange ting. Jeg er ikke flink til å vaske og leser heller en bok enn å rydde i kjøkkenskapene eller å lage vakre tablåer av nydelig rustikke loppemarkedsfunn.

Men jeg liker interiør og jeg liker å se hvordan folk velger å bo.

Dessuten har jeg blogget om alvorlige ting før, gått lei, men fått lyst til å blogge igjen. Om noe som strengt tatt ikke krever så mye av noen av oss. Så lenge vi har et sted å sove, spise, elske, dusje, lese, tenke, sløve - vel, så har vi vel det vi trenger i livet - interiørmessig sett. Likevel liker jeg å omgi meg med en bestemt estetikk. Jeg liker ikke like godt å omgi meg med hybelkaniner, men det skal jeg skrive mer om en annen dag.

Siden det bør være bilder i en interiørblogg poster jeg et bilde av hunden min: Timo (som ikke har noe med interiør å gjøre overhode. Dette starter riktig bra ikke sant? )





1 kommentarer:

Lærer'n sa...

Da går jeg i gang med å lese meg opp på din nye blogg, Mihoe - tørket støv av gammel blogg, og fant at den ene av fire linker til lesbare blogger var råtten (mihoe.org var forsvunnet :'( ), men nå er den frisket opp igjen med Hybelkaniner :)

Legg inn en kommentar

 

Hybelkaniner Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger