fredag 19. august 2011

Plakatene du snart ser på alles vegger

Når en leser mer enn en interiørblogg legger en raskt merke til at folk med hjem som tiltaler interiørdesignmenneskene har de samme tingene på veggene. Det er alltid sånne ting som en ikke automatisk tenker folk flest vil dekorere veggene sine med. Men det går ganske fort fra å være en særegen og kreativ idé til å være en klar indikator på at man følger med i (interiør)tiden.

En lang stund var det "Don't panic" plakatene alle hadde. Så fulgte en periode hvor merkene disse hadde etterlatt seg på veggene ble skjult av "antikke" busholdeplass plakater - som sikkert har en mer adekvat betegnelse, men det var det beste jeg fant på. Men bilde har jeg (Apartment Therapy):




Det er sikkert begrenset hvor mange sånne bussholdeplassplakater det er mulig å få tak, men hva vet jeg - en eller annen luring har sikkert begynt å produsere dem. Jeg har sett ganske mange kart på veggene i det siste også, men det er jo en klassiker.

Men jeg er ganske sikker på at jeg har funnet veggdekoren alle kommer til å ha innen kort tid, nemlig PopChartLab's taksonomiske plakater over wrestlernavn, rappere og superhelter. Jeg må innrømme at jeg syns de er fine og morsomme. Perfekt å ha på dodøra feks.





Jeg er (nesten) villig til å vedde på at vi (eh...altså de av oss som oppsøker interiørmagasiner og -blogger) kommer til å se mye til disse fremover. Så har du et brennende ønske om å være trendy vet du hva du kan gjøre. Heng dem opp på veggen din fortere enn svint. Så kan du føle deg som en trendsetter når plakatene dukker opp i alle hippe hjem med respekt for seg selv.

Selv tror jeg heller jeg skal gjennomføre planen min om endelig å skaffe meg en kinesisk kommunist-propaganda plakat. Siden jeg er så sjarmerende elitistisk:


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Hybelkaniner Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger